Tartsa kézben Praxisát! - Tartsa kézben egészségét!

Mi az az e-Recept?

2018. január 12. - DeriCom Kft

Megszaporodtak a megfázásos megbetegedések és ezzel párhuzamosan megnőtt azon honfitársainknak a száma, akik most találkoznak először az e-Recepttel.

Az ő tájékoztatásukra igyekszünk megválaszolni az e témában leggyakrabban felmerülő kérdéseket:

  • Mi különbözteti meg az e-Receptet a papír alapú vénytől?
  • Mi az a felírási igazolás?
  • Szükség van-e e-Személyire az e-Recept kiváltásához?
  • Ki válthatja ki a beteg számára a felírt készítményeket?

erecept_1.png

Először is fontos tisztázni, hogy az e-Recept bevezetésével a papír alapú vények nem szűntek meg. Bizonyos speciális esetek indokolják a megtartásukat. Például, ha az orvosnak a beteg otthonában kell receptet írnia. A papír alapú vényeken szerepelő adatok a patikában, a gyógyszerek kiváltásakor kerülnek feltöltésre az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe (EESZT).

Ha az orvos viszi fel az adatokat ebbe a központi rendszerbe, vagyis elektronikus vényt rendel (e-Receptet ír), akkor a beteg egy felírási igazolást kap, ami úgy néz ki mint a papír alapú vény, ám egy plusz vonalkódot is tartalmaz. A felírási igazolás azt a célt szolgálja, hogy a beteg ne csak akkor lássa, hogy mit írtak fel neki, ha belép a Lakossági Portálon a saját fiókjába.

A felírási igazolás alapján ugyanúgy, mint eddig, mindennemű azonosítás nélkül a beteg, vagy bárki más, rokon, ismerős kiválthatja a patikában a rendelt készítményeket. Az újdonságot az jelenti, hogy az e-Receptre felírt gyógyszereket, a beteg saját maga számára akkor is ki tudja váltani, ha nincs nála a kiállításkor kapott felírási igazolás. Elektronikus vény esetén elegendő, ha a TAJ kártyájával és a személyi igazolvánnyal, vagy ha rendelkezik vele, akkor az e-Személyi igazolványával és az ahhoz tartozó pin-kódjával igazolja magát a beteg a gyógyszertárban. Ez alapján a gyógyszerész le tudja kérni az EESZT-ből, hogy milyen még ki nem váltott e-Receptjei vannak, és ki tudja adni a szükséges készítményeket.

Hogyan válhat a magánegészségügy átláthatóbbá?

A lakosság egyre nagyobb arányban fordul az állami egészségügyi rendszer helyett a magánszolgáltatók felé.

emberek1.png

Ennek következtében ennek a szegmensnek a növekedése évi 4-5%-ra ugrott, ami jócskán meghaladja a GDP növekedésének az ütemét. Nem véletlen, hogy Csányi Sándor, az OTP vezetője is megjelent mint befektető ebben az üzletágban.

posos.png

A magánegészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevők körével párhuzamosan nő a magánellátásban résztvevő orvosok száma is. Egy felmérés szerint a Semmelweis Egyetemen dolgozó orvosok több mint felének van magánpraxisa is. Az orvosok többsége ugyan a többletjövedelemért vállal munkát a magánszektorban, de van, aki azért, mert a teljesítménykorlát miatt nem biztosított a szakmai fejlődése. Az állami intézmények teljesítményének alacsony szinten tartását áttételesen az ellátási alapcsomag átszabásának is tekinthetjük, hiszen az irreális hosszúságú várólisták arra sarkalják a klienseket, hogy a magánellátóktól vásárolják meg a szükséges szolgáltatásokat.

Az elmúlt évben a tíz legnagyobb hazai magán egészségügyi szolgáltató 25 milliárddal részesedett az üzletág bevételéből. Ugyanakkor a szürke zóna bevételét is 100 milliárd körülire becsülik.

Szakértők úgy vélik, hogy a rendszer átláthatóságához és kifehérítéséhez járulhatna hozzá a magán és az állami ellátás együttműködésének új alapokra helyezése. A biztosítótársaságok bevonása a rendszerbe kikényszerítené a számlaadást a magánszolgáltatók részéről. Valamint a szabályozás, hogy a magánellátóknak is kötelező lesz 2018. november 1-től csatlakozniuk az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez (EESZT) tovább tisztíthatja a szektor működését.

Az EESZT jövője

2012-ben indult el az az uniós pályázat, melynek felhasználásával létrejött az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT). Az EESZT célja, hogy a modern technológiák igénybevételével az egészségügyi folyamatokat átláthatóbbakká tegye.

Az EESZT akkor fogja a vele szemben támasztott elvárásokat valóban teljesíteni, ha minél többen használják, minél több adat kerül strukturáltan a rendszerbe és minél több külső rendszerrel lesz összeköttetésben. Ezek maradéktalan megvalósulásának jelenleg nem csak technológiai, hanem jogszabályai akadályai is vannak.

Milyen lépések várhatók az EESZT kiteljesítése érdekében?

Az EFOP 1.9.6-os projekt keretében sor kerül az eddig kimaradt dokumentumok standardizálására az ambulánslapoktól a zárójelentésekig. A stroke-os betegek ellátása területén pedig már fut egy projekt, mely a képkezelő funkció továbbfejlesztését hivatott szolgálni.

A rendszer már most is képes rá, hogy regiszter típusú adatokat gyűjtsön, amikor strukturálja a különböző szakmák különböző dokumentumtípusait. Az így eltárolt adatok a beépített regisztermotor és keresztreferencia tár felhasználásával, deperszonalizált módon lehetővé teszik a kutatási célú felhasználást. Ennek a funkciónak élesítésére azonban a jogszabályi keretek hiánya miatt még nem kerülhetett sor.  

Szintén a hiányzó jogszabályok miatt nem történt még meg a Pulzus és az EESZT összekapcsolása sem, pedig már a műszaki feltételei rendelkezésre állnak. A két rendszer összekötésétől azt reméli az ágazat, hogy javítani fogja az egészségügy kapacitásainak hatékony kihasználását.

Az EFOP 1.9.6-os projektben tovább bővül majd az EESZT felhasználhatóságának köre. A mobil interfész a különböző mobilappokat tudja kiszolgálni és készül egy telemedicina interfész, ami az okos orvosi eszközök csatlakozását teszi majd lehetővé.

A rendszer üzemeltetői az éles indulást követően most arra fókuszálnak, hogy a felhasználói körtől érkező visszajelzések alapján folyamatosan optimalizálják a rendszert. Amennyiben a jogalkotók lehetővé teszik az EESZT jogosultsági rendszerének átállításával könnyen és gyorsan el tudják végezni, hogy az asszisztencia hozzáférési körét a felhasználói igényeknek megfelelően kibővítsék.

A Lakossági Portál szolgáltatásai is bővülnek. Jövőre e-mail mellett már SMS értesítést is kérhetnek a páciensek, ha egészségügyi dokumentumuk keletkezik. Továbbá tervezik annak megvalósítását is, hogy az EESZT-n keresztül legyen lehetőség időpont foglalásra a vizsgálatoknál.

Ezek a változások még csak egy folyamat kezdetét jelentik.  A digitalizáció új távlatokat nyit az egészségügyben is.

eesztdc.jpg

Suszter maradjon a kaptafánál!

Távkarbantartás, ami több mint a távsegítség

2014-ben bevezettük távkarbantartás szolgáltatásunkat, melynek keretében feltérképezzük az ügyfeleink által használt eszközöket és szoftvereket, megtervezzük, elvégezzük és dokumentáljuk a biztonságos működésükhöz szükséges karbantartásokat, így nekik csak a betegellátással kell foglalkozniuk. Ennek a szolgáltatásnak az igénybevételével a helyszíni rendszerkarbantartás díjának töredékéért biztosítható, hogy a hardver és szoftver eszközök megfelelően működjenek.

A karbantartási feladatokat évtizedes tapasztalatainkra támaszkodva, az ágazat sajátosságait figyelembe véve és a legmodernebb technológiákra alapozva végezzük.

A távkarbantartás keretében ellátott feladatok szélesebb körre terjednek ki, mint a távsegítség. A távsegítség a szoftvereinkre vonatkozó support szolgáltatásra vonatkozik, melyet természetesen valamennyi partnerünk számára biztosítunk.

A távkarbantartási szolgáltatás részletes tartalmát a partnerekkel kötött szerződés tartalmazza. Az aktuális feladatok elvégzését munkatársaink könnyen és gyorsan visszakereshető módon dokumentálják. Ezek együttesen biztosítékot jelentenek a követhetőségre és számonkérhetőségre.

A szolgáltatási csomag általában az alábbi feladatokat tartalmazza:

  • számítógép átvizsgálása
  • az általunk szállított szoftver ellenőrzése, frissítése
  • EESZT-hez kapcsolódóan az e-személyi kártyaolvasó ellenőrzése
  • mentések elkészítése, ellenőrzése
  • esetleges vírusirtás
  • OEP oldalon JAVA bővítmény frissítése
  • nyomtatási beállítások
  • számítógép teljesítményének optimalizálása
  • egyéb ellenőrzések, beállítások
  • problémák megbeszélése és ezekre megoldás keresése
  • hardver tanácsadás

Számoljon velünk és bízza ránk a hardver eszközök és szoftverek karbantartását!

Kérje ajánlatunkat az info@dericom.hu e-mail címen!

tavkarb.png

MedMaxProNet – a Felhasználóhoz igazodó medikai szoftver

hogy ne a felhasználónak kelljen alkalmazkodnia

Legújabb fejlesztésünk során a legmodernebb webes technológiákat használtuk, azért hogy az eredménye egy kiemelkedően gyors, biztonságos és egyszerűen üzemeltethető medikai rendszer legyen.

A MedMaxProNet egy olyan szoftver melyet a Felhasználó igényeihez lehet igazítani, és nem a Felhasználónak kell a programhoz alkalmazkodnia.

A beállításától függően a program használható összetettebb módon, ekkor sok adatot jelenít meg egy oldalon, vagy egyszerűbben, csak a szükséges információkat megjelenítve.

A betegellátás adminisztrációját hivatott segíteni (1) a Google-hez hasonló elveken működő kereső. Ez azt jelenti, hogy tetszőleges sorrendben írhatók be a különböző adatok vagy azoknak csak egy részlete, és a beírás közben folyamatosan szűkíti a rendszer a listát a bírt infók alapján. (2) Továbbá a rendszerbe épített sablonok, gyorskeresők és orvos-szakmailag támogatott automatizmusok segítik a Felhasználót. Például úgy, hogy felkínál bizonyos BNO-khoz tünetegyütteseket, ahonnan a panasz-szövegek egy kattintással átemelhetők az aktuális űrlapra. (3) Valamint a programba a beépített szűrési beállítások mellé, mindenki felveheti és eltárolhatja a saját igényeinek megfelelő lekérdezéseket.

Amikor a Felhasználó bejelentkezik a rendszerbe, a program az ő egyéni beállításainak megfelelően fog elindulni.   

A MedMaxProNet nem csak a felhasználói szokásokhoz igazodik, hanem a használt informatika eszközhöz is. (1) Mivel platformfüggetlen, ezért bármilyen operációs rendszeren futtatható. (2) Mivel minimális az erőforrás igénye és reszponzív (kicsinyíthető, nagyítható felület) a kialakítása, ezért szinte bármilyen eszközön használható.

A MedMaxProNet az ÁEEK által akreditált, EESZT kompatibilis szoftver.

Ha szeretne többet megtudni erről a termékünkről, kérjük, írjon nekünk az info@dericom.hu e-mail címünkre, vagy böngésszen a megújult weboldalunkon!

mmpn.png

Az egészségügyi adat, mint érték

Bátran kijelenthetjük, hogy az egészségügyi adatok és azok kezelése különös figyelmet érdemel. Az EESZT novemberi indulása óta számos felvetés született e témában. Az alább összefoglalt információkkal mi magunk is szeretnénk hozzájárulni az ez irányú kétségek eloszlatásához.

Az EESZT-be bekerülő személyes adatokhoz kizárólag a kezelő orvosok férhetnek hozzá. Ők is különböző jogosultságokkal. A rendszerben alapbeállítás, hogy elrejti a különösen érzékeny egészségi állapothoz tartozó dokumentumokat, mint például a pszichiátria és a bőr- és nemibeteg gondozói ellátáshoz kötődő dokumentumok, melyek csak az e szakterületeken dolgozó kezelőorvosok számára hozzáférhetőek. Azt, hogy ki és milyen szintű adatbetekintésre jogosult a kétszintű azonosítás során dönti el a rendszer. Minden egészségügyi dolgozóra be van állítva, hogy csak a végzettsége és a munkaköre által indokolt adatokat kezelhesse.

Az állampolgárok a rendszerben lévő alapbeállításokon túlmenően is állíthatnak be korlátozásokat az adataikhoz való hozzáférésre a Lakossági Portálra bejelentkezve. (DÖR) Ugyanez a felület lehetőséget ad arra is, hogy figyelemmel kísérhessék, hogy ki, mikor, milyen célból kérte le az adataikat, hiszen a rendszer minden eseményt naplóz. Így a jogosulatlan adatkezelések hamar kiszűrhetők.

A tárolt adatok elemezhetőségére a jogszabály lehetősséget ad, de csak anonimizált módon lehet kutatási vagy ágazati célra hasznosítani. Arra nincs az EESZT-n belül lehetőség mondta Vartus Gergely, az EMMI e-health koordinációval kapcsolatos feladatok miniszteri biztosa „hogy egy központi helyen, egy központi szem mindenkiről mindent lásson.”

Egy korábbi tévéadásában e témakörben vitázott Vartus Gergely miniszteri biztos, Szabó Bálint, az ÁEEK felelős főosztályvezetője és Alexin Zoltán adatvédelmi szakértő. Ha érdeklődik a téma iránt, itt megtekintheti a felvételt.

Tegye gördülékennyé

korszerűvé és kulturálttá a betegkiszolgálást!

A DeriCom Kft által fejlesztett VIR szoftver egy különleges beteghívó és betegtájékoztató (multimédiás) rendszer egyben.

A VIR már számos budapesti és vidéki rendelőben bizonyította, hogy képes a betegellátást mind az orvos, mind a beteg számára kényelmesebbé és hatékonyabbá tenni.

„Nem csak a rendelő személyzete elégedett a VIR-rel, hanem a betegek is aktíve dicsérik. Nyugalom a váróban, nyugalom a vizsgálóban! Az utóbbi évek legjobb ötlete volt, hogy bevezettem a rendelőmben a Várótermi Információs Rendszert.” Dr. K. Attila, Nyírtelek

A legtöbb behívó rendszer képes arra, hogy a várakozókat sorba állítsa és behívja őket. Némelyik még tájékoztató anyagok lejátszására is alkalmas. A VIR sokkal több ennél.

A medikai rendszereinkkel – PraxisPro, MedMaxPro és MedMaxPoNet – integráltan működik, biztosítva ezzel annak a lehetőségét, hogy a betegellátáshoz használt szoftver mellett ne kelljen még egy külön programot is figyelni a rendelőben.

„A munka során, a rendelőben minden nagyon egyszerű. Amikor ellátom az előző pácienst és bezárom a kartonját, megjelenik a képernyőn a várakozók listája ….  A sorban legfelső beteget, a behívás gombra kattintva hangjelzés kíséretében behívja a program. Innen közvetlenül el is indul a jogviszony ellenőrzés és a kórlap megnyitása.”  Dr. H. Ágnes Szentendre

Használatához nincs szükség a más hasonló rendszerek által használt drága üzemeltetésű sorszám kiadó berendezésre. A rendszer kiépítése során ellátjuk a pácienseket egyedi, vonalkódos kártyákkal, a várót pedig egy vonalkód olvasó készülékkel, melyek együttes használatával a betegek jelzik a rendszer felé, hogy megérkeztek a rendelésre. A szoftver ezalapján beazonosítja őket, és az orvosi szoftverben azonnal jelzi, hogy kik várakoznak. Az ambuláns vagy a kártyával még nem rendelkező saját betegek részére a váróterem falán egy kártyatartóban elhelyezünk ambuláns kártyákat. Ha valaki ilyen kártyával jelentkezik be, akkor a program észleli, hogy ambuláns beteg, s ezt Önnek is jelzi a rendelőben ülve. Különleges azért is, mert kezeli az előjegyzéseket, és a várakozó pácienseknek is jelzi, hogy előjegyzett beteg behívása történik, így ezen okból biztosan nem lesznek szóváltások a váróteremben.

A várótermi kijelző elhelyezése hármas célt szolgál: jelzi az éppen behívott pácienst, lejátsza a praxis tájékoztató ill. edukációs kisfilmjeit, slide-jait,  megjeleníti a hirdetők reklám anyagait, amelynek köszönhetően bevételt termelő hirdetési felületként is üzemeltethető.  

Más rendszerektől eltérően a DeriCom betegirányító szoftvere, a VIR képes egyszerre több körzetet is ellátni, anélkül, hogy zavarnák egymás betegirányítását.

A rendszerről bővebb információt itt talál: http://www.praxismedia.hu/home

vir_kep.png

Önről ki gondoskodik?

Népszerű vagy kényszerű az öngondoskodás?

A MNB által közzétett adatokból látszik, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fektet a lakosság az öngondoskodásra, legyen szó nyugdíj célú megtakarításról, vagy az egészségügyi kiadások fedezéséről.  

A cafetériát érintő adózási szabályok változása miatt az ez irányú munkáltatói befizetések jelentősen visszaestek az elmúlt években, ám a tagok igyekeznek a munkáltatói kieséseseket saját forrásaikból kiegészíteni. Idén az első félévben az önkéntes nyugdíjpénztári és az egészségpénztári tagok által fizetett tagdíj 46%-kal haladta meg a tavalyi első féléves befizetéseket.  Így a beérkező tagdíjbevételek felét már a tagok egyéni befizetései teszik ki, szemben az előző időszakok értékeivel, ahol a befizetések 60-70%-át a munkáltatói tagdíj-hozzájárulások jelentették.

Az aktív munkavállalók önkéntes nyugdíjpénztári és/vagy egészségpénztári befizetéseik után 20%-os, akár 150 ezer forintos  adóvisszatérítésre jogosultak. Azok, akik magasabb jövedelemmel rendelkeznek ezt igyekeznek is kihasználni. A pénztári szektor bízik abban, hogy a jövőben változik a szabályozás, és a munkáltatói szerepvállalás ismételt ösztönzésének eredményeként azok is takarékoskodni tudnak majd a pénztári megoldások segítségével, akik nem rendelkeznek annyi pénzzel, hogy önerőből jelentősebb összeget félre tudjanak tenni.

Kutató intézeti eredmények is alátámasztani látszanak azt az igényt, hogy az öngondoskodási szektorban mérséklődjenek a munkáltatói befizetéseket terhelő adók és járulékok.  Az előre jelzésekből ugyan is az derül ki, hogy a nyugdíj összegének a munkabérhez viszonyított aránya jelentősen csökken, 2040-re a mostani 72 százalékról 40 százalékra redukálódik. Ráadásul az úgynevezett függőségi ráta, amely az aktívakra jutó nyugdíjasok számát mutatja, a mostani szint kétszeresére is emelkedhet.

Az idei első féléves adatok szerint az önkéntes egészségpénztári számlákra történő egyéni befizetésekből egyre többen és egyre többet költenek a társadalombiztosítási ellátás keretében igénybe vehető egészségügyi szolgáltatások kiegészítésére, helyettesítésére és a gyermek születéséhez kapcsolódó ellátásokra. Dinamikusan bővült a betegséghez, egészségi állapothoz kapcsolódó segélyeket (a betegség miatti keresőképtelenség esetén a kieső jövedelem teljes vagy részleges pótlása) igénybe vevők száma is.

A fentiekben leírtakra alapozva, mi magunk is fontosnak tartjuk az önkéntes pénztárak népszerűsítését, és a tagsággal járó előnyök megismertetését.

ongondoskodas.jpg

Miben más az e-Recept?

Minden, amit a betegeknek is érdemes tudniuk

2018. december 31-éig gyógyszerrendeléskor minden orvosnak felírási igazolást kell kiállítania, mely majdnem minden tekintetben megegyezik a jelenlegi papírvénnyel - csupán egy plusz e-Recept vonalkódot is tartalmaz. Ezt teljesen ugyanúgy, mint eddig, mindennemű azonosítás nélkül a beteg vagy bárki más, rokon, ismerős kiválthatja a patikában.

Az újdonságot az jelenti, hogy az e-Receptre felírt készítményeket, a beteg saját maga számára akkor is ki tudja váltani bármely gyógyszertárban, ha otthon felejtette azt, hiszen az e-Recepten szereplő adatok, hogy kinek lett kiállítva, mik az ő azonosító adatai és, hogy mit rendelt számára az orvos, azonnal bekerülnek a közös Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe (EESZT), és ezeket az információkat a patikákban a gyógyszerészek le tudják kérni a számítógépükre. A beteg számára elegendő, ha a TAJ kártyájával és a személyi igazolvánnyal, vagy az e-személyi igazolványával és az ahhoz tartozó pin-kódjával igazolja magát a gyógyszertárban.

Ettől eltérően a gyermekeknek felírt készítményeket csak a felírási igazolással lehet kiváltani, még a közvetlen hozzátartozóknak is.

Az e-Recept addig érhető el a gyógyszerész számára, amíg az nem kerül valahol kiváltásra. Utána már csak az orvos láthatja, hogy mit rendelt és azt is, hogy kiváltotta-e a beteg.

Érdemes tudni azt is, hogy a gyógyászati segédeszköznek (GYSE) minősülő termékeket továbbra is papír vényen kell felírni az orvosoknak, mivel ezek elektronikus vényen történő rendelését a jogszabályok jelenleg nem teszik lehetővé.

E-Receptet felírni csak orvosi jogosultsággal enged a rendszer. Az asszisztensek feladata a receptek előkészítésére korlátozódik. A jogszabályok továbbra is előírják, hogy a betegnek személyesen meg kell jelennie az orvosnál a receptíráshoz. Az e-Recept bevezetése a gyógyszerfelírási renden nem változtatott.

recept11.png

Jön az egységes törzskarton

2018-ban bevezetésre kerül a törzskarton vezetésére szolgáló informatikai rendszer. A törzskarton az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló törvényben meghatározott személyazonosító adatokon túl további adatokat is tartalmaz (eltérően a 18 év alatti és feletti páciensekre vonatkozóan). A jogszabály felnőttekre vonatkozóan a következő adatok bekérését írja elő:

  1. Családi anamnézis
  2. Krónikus betegségek rögzítendő adatai
  3. Klinikai vizsgálatok
  4. Szakellátók által kivitelezett vizsgálatok eredményei és időpontjai
  5. Műtétekre, kórházi kezelésekre vonatkozó adatok
  6. Dohányzásra vonatkozó adatok
  7. Szív-érrendszeri kockázat automatikus meghatározása az életkor, nem, krónikus betegségek, vérnyomás, koleszterinszint, vércukor, dohányzásra vonatkozó adatokból.
  8. Egyéb információk
    • Az Ön jelenlegi gazdasági aktivitása fő munkáját tekintve?
    • Milyen az Ön egészsége általában?
    • Véleménye szerint Ön mennyit tehet az egészségéért?
    • Táplálkozásra vonatkozó kérdések
    • Testmozgásra vonatkozó kérdések
    • Alkoholfogyasztásra vonatkozó kérdések
    • Dohányzásra vonatkozó kiegészítő kérdések
    • Lelki egészség

A biztosított részéről a 8. pont szerinti adatok szolgáltatása önkéntes lesz, erről a pácienst tájékoztatni kell majd. A törzskartonba történő bejegyzéseket követően a biztosított részére összefoglaló dokumentumot kell majd kiállítani, amelyről a beteg lemondhat. A rendeletben meghatározott  adatokat 2018. július 1-jétől számított 3 éven belül kell a törzskarton vezetésére szolgáló informatikai rendszerbe feltölteni, azzal, hogy évente legalább a bejelentkezett biztosítottak 30%-ának adatait szükséges berögzíteni. A feltöltött adatokat 3 évente felül kell majd vizsgálni és a be-, illetve átjelentkezéskor, valamint egészségi alkalmassági vizsgálatok elvégzésekor a szükséges változásokat rögzíteni kell.

Most még tisztázatlan, hogy az adatokat az asszisztens is rögzítheti-e a rendszerbe, vagy ez is orvos jogosultsághoz lesz majd kötve, mint pl. az e-Receptek jóváhagyása. Azt sem lehet tudni egyelőre, hogy az érintettek (páciensek) adatvédelmi tájékoztatását ki fogja elvégezni majd, hogy a jogszabály által előírt összefoglaló igazolásnak mi lesz a kötelező adattartalma és mely adatokat fog a rendszer automatikusan átemelni a Szolgáltatási Térbe már feltöltött adatokból.

forrás: ( 28/2017. (X. 25.) EMMI rendelet)

digitization-2593196_1920.png