Tartsa kézben Praxisát! - Tartsa kézben egészségét!

Csatlakozás az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez

A csatlakozás lépései I. rész

2017. szeptember 06. - DeriCom Kft

Az EESZT kötelező kapcsolódási határideje jelenleg 2017 november 1.

A CSATLAKOZÁS LÉPÉSEI

ELSŐ

Az e-Személyi igazolvány igénylése

Amennyiben még nem indította el az igénylési folyamatot, haladéktalanul keresse fel valamelyik kormányablakot!

MÁSODIK

Az e-személyi olvasók beszerzése

Azokban az esetekben, ha egy fekvő- és/vagy járóbeteg ellátó intézmény 60 darabnál több e-Személyi olvasót igényelt, az olvasók kiszállítását az AEEK munkatársai végzik. Más esetekben a készüléket a megrendelők a hozzájuk legközelebbi járási hivatalban vehetik át. Az átvételhez az alábbiak szükségesek:

  • az átvevő intézmény aláírásra jogosult személyének meghatalmazása az átvevő részére, amennyiben nem az aláíró veszi át az olvasókat,
  • az átvevő intézmény neve, címe, működési engedélyének száma, adószáma,
  • az átvevő személyi igazolványa és lakcím kártyája.

 

(PÓTLÓLAGOS KÁRTYAOLVASÓ IGÉNYLÉS

Az e-Személyi azon túl, hogy vizuálisan tartalmazza a jelenlegi személyazonosító igazolvány adattartalmát, rendelkezik egy elektronikus tároló elemmel, chippel is. Ez a miniatűr adathordozó teszi lehetővé, hogy a kártya betöltsön, egy speciális azonosító funkciót is, mely a különböző közigazgatási rendszerekhez, esetünkben az EESZT-hez való kapcsolódáshoz szükséges. A chip a kiolvasásához egy kártyaolvasó készülék is szükséges. Ezeket az AEEK biztosítja. Az ehhez szükséges megrendelőt még júniusban kiküldték. Ha az Ön vagy munkatársa részére a megrendelés még nem történt meg, akkor a következő linken elérhető dokumentum kitöltésével ez pótolható: https://e-egeszsegugy.gov.hu/adatbekero )

HARMADIK

Az EESZT történő csatlakozáshoz szükséges az aláírási jogosultságot igazolni. Az ehhez szükséges dokumentumok:

CÉGBÍRÓSÁGI BEJEGYZÉSRE KÖTELEZETTEK (Bt., Kft., stb.)

Amennyiben a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője ír alá (használja az eSzemélyijét a rendszerben) csatolni kell:

  • a képviselő(k) aláírási címpéldányát vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintát,
  • az online elérhető céginformációs rendszerből a törvényes képviselő képviseleti jogát igazoló dokumentum kinyomtatott változatát.

Amennyiben nem a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője ír alá, hanem pl. erre kijelölt munkatárs, akkor az előzőeken túl csatolni kell a törvényes képviselő által adott teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást, vagy szervezeti dokumentumot, ami az aláírási jogot keletkezteti.

EGYÉNI VÁLLALKOZÓK

Amennyiben a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője (természetes személy egyéni vállalkozó) ír alá elegendő aláírási címpéldányát, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintát benyújtani, valamint az egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő adatokat tartalmazó dokumentumot. Amennyiben nem a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője ír alá, hanem pl. erre kijelölt munkatárs, akkor az előzőeken túl csatolni kell az egyéni vállalkozó által adott teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást, ami az aláírási jogot keletkezteti.

KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKRE, valamint EGYHÁZI és CIVIL SZERVEZETEKRE vonatkozó eljárásról az az EESZT oldalán az eKapu menüpont alatt tájékozódhatnak.

forrás: AEEK

A további lépésekről a következő bejegyzésünkben írunk majd.

KÖVESSEN MINKET! Legyenek naprakész információi a csatlakozás folyamatáról!

 eesztcsatl22.png

A bejegyzés trackback címe:

https://dericom.blog.hu/api/trackback/id/tr1712805634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.